25 Oktober 2008

Harapan

Satu kisah terindah adalah pabila diri kita diberikan sebuah pengharapan…
Seperti diri ku…
Aku juga pernah diberikan sebuah pengharapan, dan pengharapan tersebut amat bermakna buat ku kerna ia membuatkan aku lebih hidup dan merasa kewujudan ku di bumi ini..

Tanpa ku sedari kini...
Semakin lama semakin jauh pengharapan itu berlalu...
Semakin hilang ia meninggalkan ku...
aku semakin tidak pasti..

Tapi...Apa yang ku pasti...

Pengharapan yang kau beri, telah membawa aku ke alam ini...

-faz-

-dari sahabat buat seorang sahabat-
-Di tujukan kpd Mazlyana Sakdom-

-Terima Kasih Untuk Persahabatan Ini-

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

thnks.....

Tanpa Nama berkata...

thnks faz...thks sangat...
aku bukanlah sahabat yang dapat beri kau kegembiraan dan kebahagiaan..maaf kan aku...

walau ape pown yang tejadi,aku nak kau tahu aku sayang kan persahabatn kite nie dari dulu sampai sekarang....

kadang2 aku mengharapkan sesuatu dari kau,tapi aku pasti,pengharapan aku tu tak kan aku perolehi...
ape pown thnks ats persahabatn kite selame nie...

seberat apapun masalahmu
sekelam apapun beban hidupmu
jangan pernah berlari darinya
ataupun bersembunyi
agar kau tak akan bertemu dengannya
atau agar kau bisa menghindar darinya
seberapa jauhpun kau berlari
dan sedalam apapun kau bersembunyi
dia pasti akan menemuimu
dalam sebuah episode kehidupanmu
alangkah indahnya bila kau temui ia dengan dada yang lapang
persilahkan ia masuk dalam bersihnya rumah hati
dan mengkilapnya lantai nuranimu
hadapi ia dengan senyum seterang mentari pagi
ajak ia untuk menikmati hangatnya teh kesabaran
ditambah sedikit penganan keteguhan..